![]() |
| Hem | Forum | Fotoalbum | Registrera | Nya inlägg | Medlemmar | Väder | Sök |
|
|||||||
| Övrigt Fiske Här kan ni diskutera, rapportera om allt "non-trolling" fiske ni bedriver. Spinn, fluga, torsktrolling, plus allt annat. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
New member
Reg.datum: jun 2009
Real Name: Peter
Team Namn: Wall
|
Årets Marlinfiske på La Gomera var mycket trögt. ( I juni)
Lokala fiskare föredrar juli men de flesta Gran canaria båtar brukar vara där i juni La gomera brukar vara det säkraste stället för blue marlin på kanarieöarna. Under de 3 dagar vi fiskade från san sebastian så rapporterades 2 marlin kontakter under hela tiden, det var iofs inte så många båtar, ca 5 per dag, ute pga att det var trögt och kallt i vattnet 22 c ( förra året 25 c). Det som va bra var att det var jag som hade båda kontakerna, Den första ca 200kg tog betet ur handen när jag skulle byta från våg 2 till 3. Krokningen misslyckades förstås, marlinen gick då vidare och slog ned nästa riggbete utan att fastna. Den sista dagen tog vi en på ca 350 kg, 2 timmars fight med 30+ lbs broms. Bla bjöd den på en hoppserie med 18 hopp som började strax bakom oss Segt fiske men jag är mer än nöjd Peter |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fjordtrollare
Reg.datum: feb 2009
Real Name: Ramon Flodström
Team Namn: Team Hardanger-Trolling
|
Kul att det var du som hade kontakterna med marlin
Grattis då!
|
|
|
#3 |
|
New member
|
Ja tack
Ibland ska man ha flyt, det är en otrolig upplevelse när en stor marlin drar på. Skönt att få va med igen |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Administrator
Reg.datum: jan 2009
Real Name: Kjell
Team Namn: Team Scandinavian Trolling Sponsors: DreamWeaver Lures, Brenderup, Webasto Marin.se
|
Hej Peter!
Lade in dina bilder i tråden: Nästa år åker jag med dig ner(hört det förut? hehe). Kjelle PS, ni som inte ser bilderna, måste regga er eller logga in er.
|
|
|
#5 |
|
New member
|
Ok Låter bra
Får satsa på början av juli , vill inte komma ned och höra att det är för kallt i vattnet. |
|
|
|
|
Advertisement
|
Ledig annonsplats, Admin@scandinavian-trolling.com
|
|
|
#6 |
|
New member
Reg.datum: apr 2009
Real Name: Johan Pettersson
|
1 fisk på 3 dagar är inte dåligt! Grattis! Har hört att fisket var riktigt bra på La Gomera i mitten på juli i år. Vad hetette båten du fiskade med?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
New member
|
Båten heter Garvi
Han kör charter ibland, bra båt och grejer. Mycket trevlig bra kapten. Priset är bra för han har detta som extrajobb, 600 e om dagen tror jag, Kan bokas genom http://www.atlanticfishingcharter.com/ Båten ligger i vanliga fall mellan puerto rico och playa ingles. Om man vill fiska från puerto rico och så är det ett bra alternativ. Även Matthias på atlantic fishingcharter är bra, men helproffs och andra priser på ascension och cap verde. Peter |
|
|
|
|
|
#8 |
|
New member
|
Nu kom jag på vad hamnen heter
Pasito blanco vid maspalomas fyren Där finns garvi normalt, förutom i juni då den är på la gomera. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|