Scandinavian Trolling  

Gå tillbaka   Scandinavian Trolling > Projekt > Båt och motorprojekt

Båt och motorprojekt Här diskuterar vi båtar, båtriggning och motorer,

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 06-10-2018, 19:03   #1
Team T.U.R.
Laxtrollare

Reg.datum: Feb 2009
Standard Olympic 580 / 620 erfarenheter?

Hej,

Har börjat titta efter ny trollingbåt igen.
Hade tidigare en Ryds 610 BF och var mkt nöjd med dess sjöegenskaper, att kunna hantera själv på rampen, ha kabinen för att hålla saker torrt och hjälpligt kunna sova över samt fällbara kapellet som medför flexibilitet ber på väder.

Har nu kört en mindre Silver Fox i ett par år och är egentligen otroligt nöjd men börjar som sagt längta efter en större, både för fisket men även för att få med familjen ut på ett smidigare sätt.

Hur mycket jag än tittar på olika alternativ så faller jag tillbaka på en wa eller möjligtvis kabinbåt. Byter jag nu vill jag ha en "bättre begagnad" (motor och båt) med samma eller bättre sjöegenskaper som 610an, samt trailerbar och då känns Olympic som ett väldigt intressant alternativ. 580c är naturligtvis mest lik 610an och ett intressant alternativ, men tycker även 620c ser intressant ut om man nu vill ha lite mer ombonat och skydd.

Har vi några team här i gruppen som kör/har kört Olympic som kritiskt vill dela med sig av erfarenheter - goda såväl som sämre, för och nackdelar?!

Tack på förhand,
/Andreas
Team T.U.R. er ikke aktiv   Svara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:16.