Scandinavian Trolling  

Gå tillbaka   Scandinavian Trolling > Allmänt > Forum rules

Forum rules PLease read this topic before posting.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 04-03-2013, 07:55   #1
jvab
New member

Reg.datum: Apr 2013
Team Namn: jvab
Standard raymarine dragonfly

Hej jag har börjat fiska på ädre dar, och såg att raymarine har släppt ett ekolod som heter dragonfly? har nogon nån erfarenhet ang det ? det är ekolod och gps på den och fotoliknande teknik.marinmagasinet säljer den och dom visste inte mkt om hur den fungerar ,ang om det fanns svensk bruksanvisning osv så jag känner mig lite orolig hur den fungerar i sverige gps osv, eller är jag bara en orolig bonde från norrland som ska lita på att det fungerar. MVH Joakim
jvab er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 04-03-2013, 10:11   #2
hell-man
Trollare

Reg.datum: Dec 2011
Real Name: Christopher hellman
Team Namn: HELLFISH / HELLMAN
Sponsors: Plånboken .. Men han är en Snål Jävel.
Standard

Om den saluföra i sverige som den kommer att göra då den kommer vissas på sportfiske mässan .. S ska du nog inte oroa dig för gps'n . Den kommer funka.

Har själv tittat på den . Den verkar lite intressant så den ska jag absolutet kolla in på mässan.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gammal 04-03-2013, 12:18   #3
jvab
New member

Reg.datum: Apr 2013
Team Namn: jvab
Standard

ok tack,priset är värkeligen intressant om den fungerar som dom säger.
jvab er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 03-05-2014, 16:58   #4
Tony
Laxtrollare

Reg.datum: Jan 2014
Team Namn: Tobo fishing team
Standard

Jag står i valet mellan Garmin nya 551dv med samma shirp teknik som raymarins dragon fly.Frågan är om Gamins nya är lika bra ???? någon som har jämfört de båda ?
Tony er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 03-05-2014, 17:08   #5
Tamtam
Lax pimplare som kan Cannon

Tamtams avatar

Reg.datum: Mar 2009
Real Name: Hans Östlund
Thanked 1 950 Times in 1 547 Posts
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jvab Visa inlägg
Hej jag har börjat fiska på ädre dar, och såg att raymarine har släppt ett ekolod som heter dragonfly? har nogon nån erfarenhet ang det ? det är ekolod och gps på den och fotoliknande teknik.marinmagasinet säljer den och dom visste inte mkt om hur den fungerar ,ang om det fanns svensk bruksanvisning osv så jag känner mig lite orolig hur den fungerar i sverige gps osv, eller är jag bara en orolig bonde från norrland som ska lita på att det fungerar. MVH Joakim
Orolig bonde från Norrland.... nu tog du väl i ändå! JSteele engelsmannen på forumet har en (RM dragonfly) jättenöjd iofs men tycker skärmen är för liten, själv är jag inte lika övertygad (om att skärmen är för liten då)
Mycket tycke och smak är det, fått själv ett gott intryck i förhållande till priset men har ej större erfarenhet än så, beror på var man lägger sina fisketimmar helt enkelt små eller stora vatten och inte ens i riktigt stora vatten skulle jag överdriva skärmens storlek på ekolodet (dock gärna på plottern iaf om det är grynnigt stenigt och allmänt jävliga förhållanden vid planingsfart)
Gammal 03-05-2014, 21:52   #6
Team Colibri
Pro-Troller

Team Colibris avatar

Reg.datum: Jan 2010
Real Name: Erik
Team Namn: Team Colibri
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jvab Visa inlägg
Den fungerer helt fint i Sverige, du kan laste ned svensk manual her:
http://www.raymarine.com/manualsearc...&Search=Search

Andre alternativer er Garmin og Lowrance Elite HDI. (Sistnevnte er ikke CHIRP, men jeg har enda til gode å se et skjermbilde fra Dragonfly som er bedre enn hva man får med vanlig puls-ekkolodd uansett.)

Dragonfly kommer forresten med 7" skjerm hvert øyeblikk.
Gammal 03-06-2014, 14:23   #7
JSteele
Pro-Troller

JSteeles avatar

Reg.datum: Dec 2009
Real Name: John Steele
Team Namn: Baltic Hunter
Sponsors: Pirates!!
Standard

As mentioned I have had a dragonfly for almost 1 year now, it's a fantastic unit but as TamTam says the screen is small, I have however found a way to get around that, I can stand at the back of my wheelhouse & look at it through my "kikare", it's then turned into a 14" screen & my Ipad is 42".. Cheap trick lol.....
Hyted (03-06-2014), LUMI (03-06-2014), Tamtam (03-06-2014)
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.