Scandinavian Trolling  

Gå tillbaka   Scandinavian Trolling > Trollingutrustning > Spön, Rullar, Beten och Lina

Spön, Rullar, Beten och Lina Här diskuterar ni Spön, rullar, beten och lina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 06-23-2015, 03:35   #21
Swisstroller
Trollare

Reg.datum: Sep 2014
Real Name: Lennart Dahl
Team Namn: Team Optimus Salar
Sponsors: Myself....so far....
Standard

Har 4 stycken Alphamar 20LC Syncro som jag använder till riggarna, inne pa andra säsongen nu. Först tycket jag dem var riktigt trevliga men efter ett tag märkte jag hur den ena började funka sämre....var svart att frigöra spolen, kunde inte fa ner själva spaken för att frigöra spolen och fick manuellt justera spolen till ett läge där jag sedan kunde frigöra. Samtidigt började bromsen verka lite oregelbundet...ville inte riktigt släppa och när det väl släppte sa var det för mycket. Införskaffade 2 stycken Shimano Tekato för att testa...har bara provat dem ett par ganger men dem känns mycket mer gedigna. Priset skiljer ju rätt mycket men det känns som att det kanske är värt att lägga pengarna pa dessa och hoppas att kvaliten haller manga ar framöver...
Swisstroller er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 06-23-2015, 10:00   #22
petrikoz
Trollare

Reg.datum: May 2009
Real Name: Petri
Team Namn: Team Out Of the Blue
Sponsors: Morsan
Standard

Tycker vi ska avvakta med att döma ut Alphamar 20LC. Det är i sammanhanget är ett oprövat kort. Som jämförelse, har Daiwa fått väldigt gott om tid på sig att åtgärda fel och brister. Det är mycket möjligt att den senaste upplagan (SG47LC3B) med grafitbroms är den bästa i serien, men jag kan bara konstatera att ABU har ett intressant koncept, som utan tvekan kommer dominera marknaden framöver och tvinga Daiwa med flera att ta fram bättre och mer prisvärda produkter.

Senast redigerad av petrikoz den 06-25-2015 klockan 13:30.
petrikoz er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 06-23-2015, 14:32   #23
petrikoz
Trollare

Reg.datum: May 2009
Real Name: Petri
Team Namn: Team Out Of the Blue
Sponsors: Morsan
Standard

För övrigt noterar jag att det finns grafitbroms-uppgradering för äldre SG47. Är det någon som testat? http://stores.tunasreeltroubles.com/...ng-reel-parts/

Senast redigerad av petrikoz den 06-25-2015 klockan 13:26.
petrikoz er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 07-20-2015, 08:23   #24
Tony
Laxtrollare

Reg.datum: Jan 2014
Team Namn: Tobo fishing team
Standard

Intressant läsning.Man har även hört att det har varit problem med linspridaren på dem? Har nu själv sålt alla mina rullar och inhandlat 10st alphamar 20lc syncro i stället.Får hoppas att de har fixat till barndomsfelen på dem.
Tony er ikke aktiv   Svara med citat
Gammal 01-15-2017, 20:04   #25
Mathias80
New member

Reg.datum: Jan 2017
Team Namn: Team Globetrotter
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tony Visa inlägg
Intressant läsning.Man har även hört att det har varit problem med linspridaren på dem? Har nu själv sålt alla mina rullar och inhandlat 10st alphamar 20lc syncro i stället.Får hoppas att de har fixat till barndomsfelen på dem.
Tony> Har du fiskat något med rullarna, hur fungerar dem? Med vänlig hälsning, Mathias
Mathias80 er ikke aktiv   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:35.