![]() |
| Hem | Forum | Fotoalbum | Registrera | Nya inlägg | Medlemmar | Väder | Sök |
|
|||||||
| Båtelektronik Här diskuteras allt inom ämnet båtelektronik |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
Trollare
Reg.datum: feb 2010
Real Name: Fredrik
Team Namn: Falcor
|
Tjena,
Fick äntligen lillbåten såld igår http://www.scandinavian-trolling.com...ead.php?t=1352 Funderar på en instrument ur Lowrance HDS serie, verkar som att man antigen kan köra Navionics Platinum eller Navionics Gold kort - finns det någon anledning att inte använda Platinum? Eller är det så att någon annan tillverkare har bättre produkter? Vore mycket tacksam för synpunkter!? /F |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Off topic Lax pimplare
Reg.datum: mar 2009
Real Name: Hans Östlund
|
Haha gå till handlaren och var en långvarig och besvärlig kund.
Kolla allt och ha synpunkter helt enkelt! Har sett en Iphone visst var det en fantastisk grej men själv har jag varken intresse eller kunnande av alla finesserna, vill bara ha en telefon som jag kan ringa på lite av samma läge, beror på vad DU tycker är viktigt helt enkelt. Fantastiska bilder, eller helt enkelt din position på kortet, lite så är det kom ihåg om du är under budget fisken skiter i hur fint utrustad din båt är, se bara till att rätt grejor är på rätt ställe så hugger det lycka till
|
| The Following User Says Thank You to Tamtam For This Useful Post: | trango (2010-07-22) |
|
|
#3 |
|
Off topic Lax pimplare
|
Hittar du en välhållen begagnad 10 tum Lowrance LCX-110-112 eller motsvarande i storlek Global map (inget ekolod) kommer du mycket långt med detta, dock tror inte de accepterar Platinium (möjligen senare versioner) ej heller kan du ta in AIS data då de inte har programvara för detta och nog aldrig heller får.
Vill du ha AIS och platinium köp HDS eller annat fabrikat exv. Garmin eller en större Raymarine finns andra oxå som Northstar. Själv har jag dragit gränsen (för tillfället iaf Dock har jag börjat intressera mej för AIS på allvar då detta måste vara guld vid dimma och Singö/Understen
|
|
|
#4 | |
|
Trollare
Reg.datum: feb 2010
Real Name: Fredrik
Team Namn: Falcor
|
Citat:
/F |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off topic Lax pimplare
|
BSB är för användning till olika PC baserade sjökortsprogram dvs scannade rasterkort vad gäller dessa skicka PM......... mvh
|
| The Following User Says Thank You to Tamtam For This Useful Post: | trango (2010-07-25) |
|
Advertisement
|
Ledig annonsplats, Admin@scandinavian-trolling.com
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|